2013. november 14., csütörtök

Bagoly kollekció Nr.3

A női táska feneketlenségéről már mindenki hallott. Minden belefér, de semmit nem lehet benne megtalálni. Alap. S mivel lehet ennek gátat vetni? Szütyőkkel, tartókkal, tokokkal, neszesszerrel... (vagy neszeszerrel?). Egy nap rádöbbentem, hogy még nincs elég ilyen kis rendszerező-tároló elem a táskámban (csak három-négy), a nagyobb rend érdekében kell még egy. Azonnal. Most. Péntek este. Úgyhogy nekiálltam varrni egyet, szerencsére volt hozzá itthon elég maradék anyag, gomb, miegymás. Najó, a cipzárat előre megfontolt szándékkal vettem, de korábban, s bizonytalan céllal... Szerencsére a lakótársam nagyon jó alvó, úgyhogy nem zavarta az egész éjjel csattogó varrógép. Mire felkelt, készen volt az új szütyő! S mivel madár mániában tobzódom, természetesen baglyos :) Éjjeli baglyoknak különben is ez dukál...



Kívül piros pöttyös (mert az az igazi!), belül pedig narancssárga csíkos. Az anyag ismerős lehet egy régi 'Miegymás' bejegyzésből, ami bizonyos textilszalvétákról szólt, amiket anyukám szülinapjára varrtam. Sajnos hiába linkelném be, a régi Miegymásban nem lehet keresni... De ha valaki mégis kíváncsi rá, majdnem pontosan az oldal közepén van erről szó. Visszatérve a jelenlegi témához, a szütyő elején baglyos rátét van, szintén ismerős, sárga pöttyös anyagból, gombszemekkel és csőrökkel. Najó, csak egy csőrrel.


Sajnos mivel sötétedés után álltam neki a munkának, a "werkfotók" nem lettek valami jó minőségűek, ezért elnézéseket kérek. Egyszerűen nem lehetett megvárni a másnapot! A folyamat elején még nem voltam benne biztos, hogy milyen gombokból lesznek majd a szemek, mindenképpen óriásit és "világítósat" szerettem volna, végül a barna körkörös mellett döntöttem, sztem egész hipnotikus hatást kelt. Mint A Dzsungel Könyvében Ká, a kígyó. Emlékeztek? :)


Az elkészítés nem volt egy fáklyás menet, mivel még sosem varrtam neszesszert, illetve azóta, mióta tudok varrni (háháhá), nem. Most már, ha másodszorra nekiállnék, jobban menne. Csomó mindent elrontottam, szerencsére ez a végeredményen kevéssé látszik, ha nem hívnám fel rá a figyelmet, talán észre sem lehetne venni. De most bevallok mindent, hátha van még valaki rajtam kívül, aki ezeket nem tudja... (valószínűleg igen kevesen lehetnek...) Aki tudja, nyugodtan ugorjon egy bekezdést :)

Azzal kezdtem, hogy a rátétet fölvarrtam a külső anyagra, mint ahogy a képen látható. Egyébként azt hiszem, életemben először használtam a Praktika magazin sablonját a megrajzoláshoz, de az októberi számban olyan édes bagoly volt, hogy nem tudtam ellenállni! :) Úgy terveztem, hogy a madárkának hímzett csőre lesz, s aranyos hímzett lába, de ezt a végére hagytam... Az első hiba. Ugyanis miután az egész készen volt, nem tudtam úgy hímezni, hogy ne öltsem össze a bélést a külső anyaggal... Úgyhogy le kellett mondanom a lábakról, s a csőr is gomb lett... A második baki az volt, hogy azzal kellett volna kezdeni, hogy a későbbi cipzáras oldalt visszahajtom és beszegem, a legvégén, a cipzár bevarrásnál ez már csak enyhén szólva volt kínos. S arról már nem is beszélek, hogy téglalap alakú neszesszert akartam, de hogy mennyire nem tudok szabni, az jól látható a képeken :) A cipzár bevarrásnál is fontos tapasztalatokat szereztem, hogy melyik oldalon nem szabad elkezdeni, de sajnos ezt nem tudom megosztani veletek, mert rögtön el is felejtettem. Ez nem sokkal később egy párnahuzatnál ki is derült... 

Alapvetően elégedett vagyok a végeredménnyel, mert valahogy csodával határos módon sikerült eltüntetnem az amatőr bénázás nyomait. Egy varrónő biztos sikítva rohant volna ki a folyosóra segítségért kiáltozva, ha meglátja, mit művelek... Vagy akárki, aki már varrt géppel életében... Még jó, hogy senki nem látta, azokat a fotókat töröltem a jegyzőkönyvből :)


A szemfüles Olvasó talán észrevette, hogy "csőrcsere" történt a bejegyzés elejéhez képest. Pontosabban ez a neonsárga az eredeti állapot, de amint sikerült színben harmonizáló piros "csőrt" beszereznem, halogatás nélkül lecseréltem :)

2 megjegyzés: